Köpvillkor

Osäker på vad som gäller när du handlar på Läckrast? Det är egentligen inga konstigheter, här har vi samlat det viktigaste kring dina rättigheter och skyldigheter.

Allmänt

Här följer köpvillkoren som gäller när du e-handlar från Sthlms Korvtruck Läckrast AB, hädanefter Läckrast. Villkoren gäller mellan dig som kund och Läckrast.

Beställning och leveranstid

Ni gör er en gemensam beställning som grupp via mail till info@lackrast.se. När Läckrast mottagit er beställning skickas en beställningsbekräftelse till den epostadress som gjort beställningen.

Läckrast levererar era lådor inom 2 veckor från att beställningen bekräftats.

Avbokning

Det kostar inget att avboka en beställning. Vid avbokning ska kundtjänst kontaktas från den epostadress som beställningen gjorts ifrån och antal korvlådor som ska avbokas ska anges.

Varor

På lackrast.se visas viss produktinformation för varje vara men för fullständig produktinformation och uppgifter som tillverkningsdag och bäst före-datum hänvisas du till varans förpackning. Gällande information om ingredienser och allergener så är det alltid märkningen på en varas förpackning som gäller.

Läckrast reserverar sig för eventuella bild- eller skrivfel på hemsidan. Exempel på sådana fel kan vara felaktig information i produktbeskrivningen, att en bild inte återger produktens exakta utseende eller att det anges felaktigt pris på en vara.

Betalning

Ni betalar er beställning per faktura som skickas i samband med leverans av era varor. Det går inte att betala med kort, kontanter, checkar eller presentkort.

Leverans

Läckrast levererar korvlådor till en överenskommen adress. Leveransen är kostnadsfri vid en beställning på över 70 lådor inom Stockholm.

Veckan innan leverans skickas ett SMS eller epostadress med beräknad leveranstid.

Läckrast har som ambition att leverera er beställning på angiven leveranstid, men med reservation för eventuella förseningar och driftstörningar. Era varor anses levererade när ni tagit emot dem.

Om Läckrast inte kan utföra åtaganden mot dig till följd av omständigheter som kan anses ligga bortom Läckrast kontroll så utgör detta inte ett avtalsbrott. Läckrast förbehåller sig rätten att ändra eller stänga leveranser med kort varsel, exempelvis vid hinder i trafiken p.g.a. väderförhållanden, trafikolyckor eller liknande omständigheter eller vid Force Majeure-liknande situationer såsom naturkatastrofer, krig, politiska oroligheter, konflikt på arbetsmarknaden, eldsvåda eller annan omständighet utanför rimlig kontroll för Läckrast. Vid den typen av situationer kommer Läckrast dock alltid försöka utföra åtaganden i möjligaste mån och i de fall där detta inte är möjligt kompensera er i skälig omfattning.

Om ni inte kan ta emot varorna

Om ni inte kan ta emot era varor vid leverans gör transportören en bedömning om varorna kan lämnas. Under förutsättning att transportören kommer fram till överenskommen leveransadress lämnas varorna utanför dörren. När varorna har lämnats övergår ansvaret för varorna till er. Om en port eller grind hindrar oss från att nå fram till er dörr lämnas varorna inte kvar.

Om varorna inte kan lämnas tas de tillbaka till fabriken som plockat era varor. För att få bekräftelse på om ni har möjlighet att hämta upp varorna i fabrik, vänligen kontakta kundtjänst. Om ni då avstår från att hämta era varor kommer ni att debiteras för hela ordervärdet.

Reklamation

Om något går fel eller om ni önskar reklamera en vara ska kundtjänst kontaktas så snart som möjligt efter att fel har upptäckts, dock senast inom 14 dagar. Kreditering på grund av fel eller reklamation görs till bankkonto tillhörande laget/föreningen. Läckrast kommer inte att leverera en ny vara.

Ångerrätt

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) gäller inte ångerrätt för livsmedel. Du har alltså ingen ångerrätt för köpta varor.

Kundtjänst

Vid frågor och reklamationer ombeds ni kontakta kundtjänst via info@lackrast.se eller 070-753 00 06.

Behandling av personuppgifter

Läckrast behandlar era personuppgifter, såsom era kontaktuppgifter, betal- och orderinformation bl.a. för att kunna hantera er beställning. Läs mer om vår behandling av dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Tvist

Vid en eventuell tvist hänvisas du till Allmänna Reklamationsnämnden.

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se

Läckrast följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Som konsument har du möjlighet att använda dig av EU-kommissionens ODR-plattform (online dispute resolution) rörande tvistlösning på nätet.

Kontaktuppgifter

Om ni har några frågor om våra köpvillkor, kan ni kontakta oss enligt nedan:

Sthlms Korvtruck Läckrast AB
c/o Mayahi
Glanshammarsgatan 43
124 71 Bandhagen
070-753 00 06
info@lackrast.se